duurzaam leven

sinds kort heb ik besloten om crueltyfree vegan producten te gaan gebruiken.
maar buiten dit wil ik mij ook meer gaan focussen op duurzaam leven .
want ook dit is iets wat meer aandacht moet krijgen vind ik en meer in het daglicht moet gezet worden.



                      WAT HOUD DUURZAAM LEVEN NU IN?



duurzaam leven wil zeggen minder afval produceren vooral dan ook plastiek.
en dat je ook geld kunt besparen.
jaarlijks verspillen wij per persoon 165 kilo aan plastiek waarvan 50%  maar 1 keer gebruikt word .
onbewust nemen wij dit mee naar huis en komt dit te slotte in de oceanen terecht wat slecht is voor de aarde en de diersoorten.
er zijn 700 diersoorten die tenslotte die plastiek opeten.
als wij zo verder doen hebben wij deze eeuw meer plastiek dan water in onze oceaan.


                     HOE KUNNEN WIJ ER IETS AAN DOEN?


jammer genoeg zijn er  nog te veel producten die plastiek verpakkingen hebben .
toch zijn er al meer en meer fabrikanten die zich er mee bezig houden om plastiek te vervangen naar ander milieu vriendelijk materiaal.
met enkele kleine dingen maken wij al als persoon een groot verschil om minder afval en plastiek te produceren.


                  IK GEBRUIK AL MINDER AFVAL IN MIJN BADKAMER


                                     WASBARE WATTENSCHIJFJES

de  wasbare make-up pads van luxury  zijn gemaakt van 3 laags milieuvriendelijke bamboe houtstofkool.
de pads kunnen op 60 graden gewassen worden;
er zit ook een waszakje bij  zodat de pads goed schoon worden en niet beschadigd geraken.
en een bijkomend voordeel is dat het uiteindelijk heel wat geld scheelt in de portenmonnee


                                      HERBRUIKBARE WATTENSTAAFJES

deze gebruik ik vooral om mijn make up onder mijn ogen weg te doen denk maar aan potlijntje dat wat uitgelopen is of eyeliner .
deze kan je ook gebruiken voor je oorschelp te reinigen maar niet om diep mee in je oor te gaan.
bij vele mensen is dit nog een drempel om zich over te zetten
toch kan je het oorsmeer telkens afkuisen aan een doekje en netjes de wattenstaafjes reinigen met water en beetje zeep.
ook dit bespaart ons weer veel geld en minder afval


                                 VERKOOPADRESSEN EN PRIJZEN


deze set is  te koop bij o.a bol.com  en kost  22.95






Reacties

  1. Ik ben er veel wijzer van geworden. Ik wist niet dat we zoveel plastiek gebruikten! Top post! Groetjes Kim

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja is echt te zot voor woorden.dank je voor he lieve reactie

      Verwijderen

Een reactie posten

Populaire posts